betalingsoversigt

Guide: Sådan finder du din betalingsoversigt

Bankerne står overfor et nyt krav, som gør det en anelse mere kompliceret for dig som låntager at ansøge om et lån. Det er dog både for bankens og særligt for din egen skyld, at nye krav bliver indført.

Det nye krav omhandler bankens kreditvurdering, hvor banken nu er forpligtet til at se dine tidligere betalingsoversigter. Det gør banken bedre i stand til at se, om dit rådighedsbeløb og generelt din privatøkonomi, kan overholde en afdragsaftale på et lån. 

Til det, skal banken blandt andet bruge dine seneste betalingsoversigter. Dette får banken desværre ikke automatisk. Du skal i stedet manuelt ind på E-boks eller betalingsservice, downloade eller tage et skærmbillede af din betalingsoversigt og derefter sende det til den bank, der efterspørger det i forbindelse med dit lån. 

Hvad er en betalingsoversigt?

Din betalingsoversigt er en oversigt over alle dine faste betalinger. Typisk får du en betalingsoversigt tilsendt en gang om måneden.

Her ser du et eksempel på en betalingsoversigt:

Se din betalingsoversigt på E-boks, betalingsservice eller din netbank

Der er tre steder, hvor du kan se din betalingsoversigt:

  • E-boks
  • Betalingsservice
  • Netbank

E-boks og betalingsservice kan du se på både computeren og på mobilen, hvor du kan downloade deres app. Netbanken kan også bruges på computeren og i de fleste tilfælde på mobilen - her er det dog ikke alle banker, der har en app tilknyttet. 

Vi vil anbefale, at du bruger en computer, når du skal finde og sende din betalingsoversigt til en bank. Det giver ofte et bedre overblik. 

Vi vil på denne side vise, hvordan du finder og gemmer din betalingsoversigt gennem E-boks på både computer og mobil. Du kan gøre det samme på betalingsservice eller din netbank, hvis du foretrækker en af disse.

Guide til betalingsoversigt på computer

Trin 1: Log ind på din E-boks med NemID her.

Trin 2: Find din betalingsoversigt i indbakken eller søg efter ‘betalingsoversigt’ i søgefeltet for at få det frem.

Trin 3: Åbn din betalingsoversigt og tag enten et skærmbillede eller tryk gem for at downloade som PDF. 

Trin 4: Download det antal betalingsoversigter, banken efterspørger.

Trin 5: Send til banken.

Guide til betalingsoversigt på mobil

Trin 1: Download E-boks appen og log ind med NemID.

Trin 2: Vælg din betalingsoversigt i oversigten eller i din post.

Trin 3: Åbn din betalingsoversigt. Her kan du vælge at tage et skærmbillede eller trykke på de tre prikker og gøre som vist på næste trin.

Trin 4: Her kan du vælge enten at arkivére din betalingsoversigt og dermed gemme den på din mobil, hvorefter du kan sende den til banken, der efterspørger det. Du kan også vælge at trykke på ‘del’ og sende den direkte i en mail til banken, der efterspørger det.

Trin 5: Send til banken.

Send din betalingsoversigt til banken

Når du har fundet dine seneste betalingsoversigter, skal du uploade og sende dem til banken, der efterspørger det. 

Det er forskelligt fra bank til bank, hvordan de ønsker at modtage dokumenterne. Har du ikke fået at vide, hvordan du skal sende din betalingsoversigt til banken, kan du kontakte dem. 

Vi kan ikke sende din betalingsoversigt til banken for dig, men vi står gerne til rådighed, hvis du har brug for yderligere hjælp til at finde din betalingsoversigt. 

Ofte stillede spørgsmål
  • Du skal være mindst 18 år gammel
  • Du skal have en årlig indkomst på mindst 60.000 kr.
  • Du må ikke være registreret i RKI/Debitor Registret (DBR)
  • Du skal have fast bopæl i Danmark

Kravene er fastsat af de banker og långivere vi samarbejder med, og det er dem, der vurderer, hvilke kunder der kan få lån.

De lånetilbud, du modtager, er foreløbige tilbud baseret på oplysninger indtastet i ansøgningen. Tilbuddet er først bindende, når banken har verificeret alle oplysninger.

VIGTIGT: Lendo kan ikke påvirke denne proces.

Ingen af vores långivere vil give tilbud til personer som er registreret i RKI eller Debitor Registret (DBR).

Gennem Lendo kan du ansøge om lån mellem 10.000 og 500.000 kr.

Långiverne forholder sig til din økonomiske situation og vurderer din evne til at tilbagebetale lånet i fremtiden. På den baggrund afgør den enkelte långiver, hvor meget du kan låne og til hvilken rente.

TIP: En tommelfingerregel er ikke at ansøge om lån, der overstiger 90% af din årsindkomst.

Hvis du har eksisterende lån eller afbetalinger med høje renter, så kan det betale sig at samle dine lån. Det nemmeste er at tage et nyt lån gennem Lendo og bruge hele eller en del af det udbetalte beløb til at indfri din eksisterende gæld.

Begynd med at angive det samlede beløb, du ønsker at låne, og vælg derefter at du vil samle/refinansiere lån. Du skal derefter oplyse, hvor stor en del af det samlede beløb, du ønsker at bruge til at løse eksisterende gæld (kan være hele eller en del af beløbet).

Ansøgning om lån gennem Lendo er helt gratis. Når du ansøger hos Lendo, vurderes du på samme måde, som hvis du havde henvendt dig direkte til långiveren. Der er ingen rentemarginal eller tillægsgebyrer – du er garanteret samme eller endda bedre lånevilkår, end hvis du henvender dig direkte til de banker og långivere, vi samarbejder med.

Efter du har valgt det tilbud, som passer dig, sender vi dig videre til den valgte långiver for at gennemføre de sidste trin i ansøgningsprocessen. Herefter bliver dit lån udbetalt af långiveren. Hvornår lånet udbetales afhænger af, hvilken bank du vælger, men normalt tager det 1-2 dage.

Du vælger selv tilbagebetalingstiden. Den kan variere fra 1 år til 12 år. For mindre lån kan det være mere rentabelt at have en kortere tilbagebetalingstid. Det samlede beløb til tilbagebetaling stiger ved længere tilbagebetalingstid.

Du kan til enhver tid indløse lånet eller betale ekstra penge tilbage.

Kontakt långiveren, og de vil hjælpe dig.

Lendo samarbejder med følgende långivere: AcceptLån (en del af Santander Consumer Bank), AL Finans, Basisbank, Diba Billån, Entercard, Express Bank (en del af BNP Paribas Group), Ikano Bank, Modus Finans (en del af Facit Bank), Fellow Finance, LånLet (en del af Basisbank), MiniFinans, Resurs Bank og Sparxpres (en del af Spar Nord).

Ja. Du kan ændre lånebeløbet eller andre detaljer i din ansøgning inden for 5 dage. Kontakt os på 70 5000 10, så hjælper vi dig.

Brug for hjælp? Vores rådgivere sidder klar til at hjælpe dig
Ring til os 70 5000 10 hverdage 09:00-16:00 (torsdag 09:00-20:00)
Skriv til os kundeservice@lendo.dk Vi svarer hurtigst muligt – altid indenfor en hverdag