Forside > Det var dejligt, at det kunne gøres hjemmefra

Det var dejligt, at det kunne gøres hjemmefra

Vi er nok mange, der kender til problematikken. Man står midt i en renovering, budgettet er for længst fastlagt, og så dukker der endnu en “overraskelse” op, som man ikke havde regnet med, da renoveringen gik igang.

Det var lige præcis det, der skete for Preben og hans kone, da de stod midt i renoveringen af deres hus. Det økonomiske grundlag til husprojektet var for længst på plads, men pludselig får de sig en uventet og uheldig overraskelse:

“Vi er i gang med at renovere et gammelt hus – taget viste sig at være ikke til at redde. Vi havde både gang i banken og alternative finansieringsmuligheder, for at se hvad der var billigst. I (Lendo) poppede op på internettet, da vi søgte på finansiering til boligforbedring” – Preben.

 

Billigere end Prebens egen bank

Det er ikke nogen hemmelighed, at Preben og hans kone valgte lånet fra Lendo til at redde deres boligforbedringsprojekt, men vi var nysgerrige på at vide, hvad der egentlig fik dem til at søge om et lån gennem Lendo, når nu de allerede var i dialog med deres egen bank. Det er nemlig det, de fleste danskere gør, når de skal låne penge.

“Vi var drevet af behovet for at finde noget finansiering, der var billigt og én gang fylde ansøgningen ud og få flere tilbud – det er jo vældig smart jo!” – Preben.

Det er første gang Preben bruger en sammenligningstjeneste, og for ham virkede det som en nem måde at komme i kontakt med flere banker. Som han forklarede os, da vi talte med ham om deres oplevelse, er det jo ellers noget tidskrævende at kommunikere med flere långivere. Her var der mulighed for én gang at skrive deres behov i ansøgningen og så ellers bare vente.

“Der må jeg indrømme, der ret hurtigt kom svar tilbage, og det var fedt at kunne reagere hurtigt – som sagt viste taget sig at være møg utæt, og vi skulle have nogen til at lave det hurtigt, så vi havde jo også behov for en hurtig finansieringsafklaring, og det hjalp I (Lendo) os med” – Preben.

 

Alt kunne nemt klares hjemmefra

Lånetilbudet, som Preben og hans kone endte med at gå videre med, var billigere end det, de blev tilbudt fra deres egen bank. Renten var 33% lavere, end hvad banken kunne tilbyde. I kroner og øre blev det i sidste ende omkring 70.000 kroner billigere og det betyder alligevel en del, hvad pengene i det daglige skal gå til. Da vi spørger Preben, om de sparede penge skal bruges til noget specielt fortæller han:

“Vi kan drikke noget mere rødvin og tage på en ekstra ferie – det er da bedre end at bruge dem på renter! Som udgangspunkt kunne vores økonomi godt bære det lån fra banken, men igen, det er da sjovere at købe rødvin!” – Preben.

Som afsluttende kommentar understregede Preben, at det klart bedste ved at bruge Lendos sammenligningstjeneste til at ansøge om et lån var, at det hele kunne klares hjemmefra. Han og konen kunne nemlig side en aften derhjemme og lave ansøgningen, hvorefter det hele kører af sig selv. Det kræver ikke et fysisk møde, og man behøver derfor ikke tilpasse det til arbejdsdagen.

Hos Lendo er vi glade for, at vi kunne hjælpe Preben med at komme videre med renoveringen og hjælpe med at lukke de finansielle huller, så de selv fik ro til at labbe hullerne i taget.

 

*Denne artikel er en del af vores serie af historier, som er baseret på vores kunders egne oplevelser. Historierne giver dig indblik i, hvilke situationer vores kunder stod i, da de havde brug for en finansieringsløsning, og hvordan Lendo hjalp dem i mål. Artiklerne er skrevet ud fra interview med kunderne.

Schibsted