MitID

Overgangen til MitID

MitID skal erstatte det vi kender som NemID i dag. NemID bliver skiftet ud med MitID her i år 2022. MitID indfases løbende og indtil sommer 2022, kan du selv bestemme, om du ønsker at bruge MitID eller NemID. MitID erstatter alt det, som du har brugt NemID til indtil nu. MitID fungerer nemlig på helt samme måde som NemID. Det betyder, at du stadig med et enkelt swipe kan logge ind på eksempelvis borger.dk.

Læs mere omkring overgangen til MitID her:

Hvordan fungerer MitID?

MitID fungerer som en app, du kan hente til din smartphone eller tablet. Du skal bruge MitID, når du eksempelvis skal logge ind på din netbank eller borger.dk. MitID er kommet til i et samarbejde mellem det offentlige og de danske pengeinstitutter. Tanken bag det nye MitID er, at det skal være nemmere at anvende på tværs af offentlige og private selvbetjeningsløsninger. Derudover er det væsentligt nemmere at udvikle MitID i takt med, at nye behov opstår i fremtiden. 

Hvorfor skal NemID skiftes ud med MitID? 

Den primære årsag til at Digitaliseringsstyrelsen har valgt at skifte fra Nem-ID til Mit-ID er at sikre, at det Digitale ID som millioner af danskere hver dag bruger overholder de sikkerhedskrav, der bliver behov for i fremtiden. Ved at bruge MitID bliver vi danskere i højere grad beskyttet mod identitetstyveri, da der ikke findes nogen udgave af ID´et i papirform. Derudover stilles der i højere grad krav til identitetssikring. Det gælder både, når du skal have MitID, og når du skal bruge dit ID til at logge ind. Selvom sikkerheden omkring MitID er skærpet, er det stadig vigtigt, at du husker, at MitID er personligt. Det betyder, at du ikke bør notere koder mm. ned nogle steder. Det er et personligt ID, som kun du skal bruge. Der er desværre svindlere på spil, som vælger at udnytte, at der bliver informeret omkring MitID. Det betyder, at de sender mails og sms´er til danskere og forsøger at skaffe personlige oplysninger, som de kan bruge til at svindle med. Derfor er det vigtigt, at du er opmærksom på, at hverken myndighederne eller bankerne vil bede dig om at udlevere dine oplysninger på mail, sms eller telefon. Al kommunikation omkring overgangen til MitID foregår gennem e-Boks og Digital Post på borger.dk. Såfremt du er fritaget for at modtage Digital Post, får du et fysisk brev med posten omkring overgangen til MitID. Det er gratis at få og anvende MitID. 

Hvornår skal man senest have hentet MitId?

Overgangen til at bruge MitID er sket løbende siden år 2021 og processen afsluttes i løbet af år 2022. Helt præcist skal du have hentet MitID senest den 30. juni 2022. Selvom du har hentet MitID, skal du fortsat beholde dit NemID. Det skal du, da der vil være en overgangsperiode, hvor du kan komme i situationer, hvor du stadig skal benytte dit NemID. Du får endelig besked fra din bank eller Digitaliseringsstyrelsen, så snart du ikke længere behøver at gemme dit NemID. MitID er stadig i en fase, hvor der løbende kommer opdateringer. Der er nedsat en brugergruppe, som kommer med input til forbedringer, der gør appen nemmere at anvende. Appen gennemgår forskellige brugervenlighedstest, som sikrer, at MitID fungerer på den mest optimale måde, både for de danske borgere samt de virksomheder der anvender MitID. 

Hvis du har brug for hjælp til MitID, kan du kontakte din bank. Hvis de ikke kan hjælpe, kan du kontakte MitID support, som kan hjælpe med alle slags spørgsmål omkring MitID, og hvordan du får det. 

Ansøg om lån gennem Lendo 

Har du førhen stået i en situation, hvor du har haft brug for at låne penge? Måske er du en af de mange danskere, som plejer at gå til deres egen bank, når de har brug for et lån? Hvis du kan nikke genkendende til det, er det på tide, at du får øjnene op for Lendo og sammenligningstjenester til lån. Ved hjælp af Lendo kan du nemt og hurtigt undersøge dine muligheder for at låne penge. Du kan låne penge til at samle dine eksisterende lån gennem et samlelån. Du kan også låne penge til et billån, hvis du står overfor et nyt bilkøb. Desuden kan du ansøge om et privatlån, hvor pengene kan bruges på netop det, du står og har brug for finansiering til. 

Såfremt du oplever problemer, mens du udfylder ansøgningen, skal du være meget velkommen til at kontakte vores dygtige medarbejdere i kundeservice. De sidder klar alle hverdage til at hjælpe vores kunder, hvis der opstår problemer eller spørgsmål. Du kan kontakte dem på tlf. 70 50 00 10. 

MitID skal erstatte det vi kender som NemID i dag. NemID bliver skiftet ud med MitID her i år 2022. MitID indfases løbende og indtil sommer 2022, kan du selv bestemme, om du ønsker at bruge MitID eller NemID. MitID erstatter alt det, som du har brugt NemID til indtil nu. MitID fungerer nemlig på helt samme måde som NemID. Det betyder, at du stadig med et enkelt swipe kan logge ind på eksempelvis borger.dk.

Læs mere omkring overgangen til MitID her:

Hvordan fungerer MitID?

MitID fungerer som en app, du kan hente til din smartphone eller tablet. Du skal bruge MitID, når du eksempelvis skal logge ind på din netbank eller borger.dk. MitID er kommet til i et samarbejde mellem det offentlige og de danske pengeinstitutter. Tanken bag det nye MitID er, at det skal være nemmere at anvende på tværs af offentlige og private selvbetjeningsløsninger. Derudover er det væsentligt nemmere at udvikle MitID i takt med, at nye behov opstår i fremtiden. 

Hvorfor skal NemID skiftes ud med MitID? 

Den primære årsag til at Digitaliseringsstyrelsen har valgt at skifte fra Nem-ID til Mit-ID er at sikre, at det Digitale ID som millioner af danskere hver dag bruger overholder de sikkerhedskrav, der bliver behov for i fremtiden. Ved at bruge MitID bliver vi danskere i højere grad beskyttet mod identitetstyveri, da der ikke findes nogen udgave af ID´et i papirform. Derudover stilles der i højere grad krav til identitetssikring. Det gælder både, når du skal have MitID, og når du skal bruge dit ID til at logge ind. Selvom sikkerheden omkring MitID er skærpet, er det stadig vigtigt, at du husker, at MitID er personligt. Det betyder, at du ikke bør notere koder mm. ned nogle steder. Det er et personligt ID, som kun du skal bruge. Der er desværre svindlere på spil, som vælger at udnytte, at der bliver informeret omkring MitID. Det betyder, at de sender mails og sms´er til danskere og forsøger at skaffe personlige oplysninger, som de kan bruge til at svindle med. Derfor er det vigtigt, at du er opmærksom på, at hverken myndighederne eller bankerne vil bede dig om at udlevere dine oplysninger på mail, sms eller telefon. Al kommunikation omkring overgangen til MitID foregår gennem e-Boks og Digital Post på borger.dk. Såfremt du er fritaget for at modtage Digital Post, får du et fysisk brev med posten omkring overgangen til MitID. Det er gratis at få og anvende MitID. 

Hvornår skal man senest have hentet MitId?

Overgangen til at bruge MitID er sket løbende siden år 2021 og processen afsluttes i løbet af år 2022. Helt præcist skal du have hentet MitID senest den 30. juni 2022. Selvom du har hentet MitID, skal du fortsat beholde dit NemID. Det skal du, da der vil være en overgangsperiode, hvor du kan komme i situationer, hvor du stadig skal benytte dit NemID. Du får endelig besked fra din bank eller Digitaliseringsstyrelsen, så snart du ikke længere behøver at gemme dit NemID. MitID er stadig i en fase, hvor der løbende kommer opdateringer. Der er nedsat en brugergruppe, som kommer med input til forbedringer, der gør appen nemmere at anvende. Appen gennemgår forskellige brugervenlighedstest, som sikrer, at MitID fungerer på den mest optimale måde, både for de danske borgere samt de virksomheder der anvender MitID. 

Hvis du har brug for hjælp til MitID, kan du kontakte din bank. Hvis de ikke kan hjælpe, kan du kontakte MitID support, som kan hjælpe med alle slags spørgsmål omkring MitID, og hvordan du får det. 

Ansøg om lån gennem Lendo 

Har du førhen stået i en situation, hvor du har haft brug for at låne penge? Måske er du en af de mange danskere, som plejer at gå til deres egen bank, når de har brug for et lån? Hvis du kan nikke genkendende til det, er det på tide, at du får øjnene op for Lendo og sammenligningstjenester til lån. Ved hjælp af Lendo kan du nemt og hurtigt undersøge dine muligheder for at låne penge. Du kan låne penge til at samle dine eksisterende lån gennem et samlelån. Du kan også låne penge til et billån, hvis du står overfor et nyt bilkøb. Desuden kan du ansøge om et privatlån, hvor pengene kan bruges på netop det, du står og har brug for finansiering til. 

Såfremt du oplever problemer, mens du udfylder ansøgningen, skal du være meget velkommen til at kontakte vores dygtige medarbejdere i kundeservice. De sidder klar alle hverdage til at hjælpe vores kunder, hvis der opstår problemer eller spørgsmål. Du kan kontakte dem på tlf. 70 50 00 10. 

Har du brug for hjælp? Vores rådgivere sidder klar til at hjælpe dig
Ring til os Ring til os
70 5000 10
hverdage 09:00 - 16:00
Chat med os Chat med os
Tryk her
Skriv til os Skriv til os
kundeservice@lendo.dk
Vi svarer hurtigst muligt
– altid indenfor en hverdag
Ofte stillede spørgsmål
  • Du skal være mindst 18 år gammel
  • Du skal have en årlig indkomst på mindst 60.000 kr.
  • Du må ikke være registreret i RKI/Debitor Registret (DBR)
  • Du skal have fast bopæl i Danmark

Kravene er fastsat af de banker og långivere, vi samarbejder med, og det er dem, der vurderer, hvilke kunder kan få lån.

De lånetilbud, du modtager, er foreløbige tilbud baseret på oplysninger indtastet i ansøgningen. Tilbuddet er først bindende, når banken har verificeret alle oplysninger.

VIGTIGT: Lendo kan ikke påvirke denne proces.

Det er helt gratis og uforpligtende at ansøge om lån gennem Lendo. Når du ansøger hos Lendo, vurderes du på samme måde, som hvis du havde henvendt dig direkte til banken. Der er ingen rentemarginal eller tillægsgebyrer – du er garanteret samme eller endda bedre lånevilkår, end hvis du henvender dig direkte til de banker, vi samarbejder med.

Gennem Lendo kan du ansøge om privatlån mellem 10.000 og 500.000 kr. Ved billån kan du ansøge om op til 1.000.000 kr.

Bankerne forholder sig til din økonomiske situation og vurderer din evne til at tilbagebetale lånet i fremtiden. På den baggrund afgør den enkelte bank, hvor meget du kan låne og til hvilken rente.

TIP: En tommelfingerregel er ikke at ansøge om lån, der overstiger 90% af din årsindkomst.

Rentespændet ligger på 1,25 % - 22,52 %. Det er individuelt, hvilken rente du kan få tilbudt. Det afhænger af den kreditvurdering, som banken foretager ud fra oplysninger omkring din privatøkonomi.

Hvis du har eksisterende lån eller afbetalinger med høje renter, så kan det betale sig for dig at lave et samlelån. Det nemmeste er at tage et nyt lån gennem Lendo og bruge hele eller en del af lånebeløbet til at indfri din eksisterende gæld.

Vælg først at du vil samle/refinansiere lån, og angiv herefter det samlede beløb, du ønsker at refinansiere for. Du skal dernæst oplyse, om du også ønsker at ansøge om penge til kontant udbetaling.

Efter du har valgt det tilbud, som passer dig, sender vi dig videre til den valgte bank for at gennemføre de sidste trin i ansøgningsprocessen. Herefter bliver dit lån udbetalt af banken. Hvornår lånet udbetales, afhænger af, hvilken bank du vælger, men normalt tager det 1-2 hverdage.

Du kan til enhver tid indløse lånet eller afdrage et højere beløb.

Kontakt banken, og de vil hjælpe dig.

  • AcceptLån (en del af Santander Consumer Bank)
  • AL Finans
  • Diba Billån
  • Express Bank (en del af BNP Paribas Group)
  • Ikano Bank
  • Modus Finans (en del af Facit Bank)
  • Fellow Finance
  • Minifinans
  • Resurs Bank
  • Smartkredit
  • Sparxpres (en del af Spar Nord)
  • Unilån

Ja. Du kan altid ændre din låneansøgning. Kontakt os på 70 5000 10, så hjælper vi dig.

Ingen af de långivere, vi samarbejder med, kan tilbyde lån til personer, som er registreret i RKI eller Debitor Registret (DBR).

Bedømt til 4.8/5 baseret på 2.159 anmeldelser. Viser vores seneste anmeldelser.
Trustpilot